Un nou studiu asupra impactului pe care volumul muzicii îl are asupra consumului de băuturi alcoolice atunci când ne aflăm într-un bar, club sau discotecă, a scos la iveală faptul că mai mulţi decibeli ne incită la mai multă băutură într-un timp mai scurt.
"Este pentru prima dată când un experiment într-un context real a scos la iveală efectele muizicii la maxim asupra consumului de băuturi", a declarat Nicolas Guéguen, profesor şi autor al acestui studiu.
Cercetătorii au vizitat 2 baruri, trei sâmbete la rând. Subiecţii, 40 de bărbaţi cu vârste cuprinse între 18-25 de ani, nu ştiau că sunt observaţi. Cu acordul proprietarilor, observatorii au schimbat nivelul muzicii şi au constatat că, mai mulţi decibeli îi făceau pe bărbaţi să consume mai mult într-un timp mai scurt.
Există două ipoteze care pot explica acest comportament. "Prima variantă este că volumul din ce în ce mai mare incită clientul să cumpere şi să consume tot mai mult. Iar a doua ia în considerare efectul social negativ al muizicii la maxim. Oamenii beau mai mult pentru că vorbesc mai puţin", a explicat Guéguen.
"Trebuie să încurajăm proprietarii de baruri să nu dea muzica atît de tare şi să-i facem conştienţi pe consumatori că volumul muzicii le infulenţează consumul de alcool", a concluzionat profesorul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu