vineri, 7 noiembrie 2008
Autostrada Bechtel a ajuns pana la km minus 31
Descrierea unei autostrăzi începute în 2004: cinci kilometri au fost inauguraţi, 36 erau pregătiţi pentru lucrări de terasament, dar acum terenul a început să alunece peste lucrări
Ministrul PNL, Ludovic Orban, dă vina pe PSD, adăugând că „... şi constructorul putea sesiza problema“
Autostrada Transilvania a ajuns la kilometrul minus 31, contraperformanţă cauzată de greşelile de proiectare şi execuţie ale constructorului – compania americană Bechtel. Este constatarea raportului efectuat de consultantul francez Egis Scetaoroute, însuşit, ieri, public, de beneficiarul CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România). De fapt, Bechtel a „turnat” cinci km de autostradă, dar este compromis de alunecări de teren şi crăpări ale taluzurilor un segment de 36 de kilometri al viitoarei căi de rulare ce va lega Braşovul de Vama Borş, segment din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău. În opinia ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, responsabilitatea pentru problemele apărute cu tronsonul d e 36 de km se împarte între Bechtel şi... PSD. „Indicatorii de execuţie a lucrărilor au fost aprobaţi, de guvernarea PSD, în baza unui studiu de prefezabilitate, realizat de mântuială, în câteva săptămâni. Sigur însă că şi constructorul putea sesiza problemele, stopând execuţia lucrărilor”.
Orban susţine că, deşi nu a discutat cu reprezentanţii Bechtel, e sigur că americanii vor plăti daunele - estimate de conducerea CNADNR la 100 de milioane de euro: „Nu ai ce să discuţi aici. De asta s-a comandat acum circa trei luni evaluarea, ca să se elimine alte posibile cauze ale problemelor apărute acolo şi să evităm să fim daţi în judecată de constructor. Raportul e clar, Bechtel a greşit, deci trebuie să plătească. De fapt, nu le vom face nicio plată, până ce nu aduc lucrările la indicatorii de calitate stabiliţi contractual”. În pofida multitudinii de probleme ivite în execuţia autostrăzii Transilvania, Orban consideră că Bechtel este o companie serioasă: „E firma cu cea mai mare capacitate de producţie. Au unele probleme de management, dar nu se poate afirma că lucrează de mântuială”.
Pe sectorul 2B al autostrăzii, cuprins între Câmpia Turzii şi Gilău şi având o lungime de 52,5 km, se desfăşoară lucrări de terasamente şi structuri pe un segment de 36 de km, cuprins între km 13 şi km 49, unde, conform comunicatului CNADNR, „au fost identificate alunecări şi ravinări pronunţate ale taluzurilor. Cauzele ce au declanşat aceste fenomene sunt: greşeli de proiectare care aparţin Antreprenorului General – Bechtel care are şi calitatea de Proiectant General; ignorarea de către Proiectant a recomandărilor din studiile geotehnice; interpretarea eronată în anumite situaţii a datelor din forajele geologice; greşeli de execuţie. Costurile reparaţiilor vor fi suportate de Antreprenorul General – Bechtel. Valoarea lucrărilor de refacere va fi cunoscută după finalizarea lucrărilor”.
Etichete:
Bechtel autostrada minus
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu