joi, 6 noiembrie 2008
Ne-am saturat sa fim furati de banci !!!
Majorarea dobânzilor şi a comisioanelor fără notificări prealabile sau introducerea unor comisioane noi, neprevăzute în contract şi înregistrarea nejustificată la biroul de credite - sunt cele mai frecvente probleme pe care românii le-au reclamat în relaţiile cu băncile.
Numai în ultima lună, la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au fost depuse peste 500 de reclamaţii cu privire la bănci. Potrivit vicepreşedintelui ANPC, Gheorghe Ciubotaru, de la începutul anului, numărul acestora a depăşit 2.000.
"Procentul de reclamaţii întemeiate se ridică la circa 60%. Acest duş rece cu băncile a prins bine consumatorilor, pentru că mulţi dintre ei abia acum au început să se uite pe contracte şi să le citească şi au descoperit comisioane de care nici nu ştiau. În cazurile astea, noi nu avem ce face, însă, până acum, rezolvarea cazurilor s-a făcut în favoarea clientului", a precizat vicepreşedintele ANPC, la sfârşitul unei conferinţe de presă.
Gheorghe Ciubotaru a spus că, până în prezent, în urma controalelor începute în mai - iunie, au fost aplicate 88 de amenzi, în valoare totală de 650.000 de lei. De asemenea, a existat o bancă ce a fost de două ori amendată cu suma maximă - de 30.000 de lei - pentru introducerea de comisioane în afara contractului şi pentru majorarea dobânzii fixe.
Cele mai mari probleme, potrivit reprezentantului ANPC, au vizat majorarea dobânzilor şi comisioanelor fără notificări prealabile, introducerea de comisioane noi, neprevăzute în contract, aplicarea de comisioane pentru eliberarea scrisorilor de refinanţare, înregistrarea la biroul de credite nejustificat, rambursările anticipate neoperate în cont, tranzacţii bancare eronate, etc.
"Pentru clauzele abuzive, noi înaintăm dosarul instanţelor de judecată, pentru a stabili dacă aceste clauze sunt într-adevăr abuzive", a mai precizat Gheorghe Ciubotaru.
Cei care au probleme în relaţia cu banca pot face reclamaţii la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Este nevoie de o copie de pe contract sau copie după graficul de eşalonare pe care să o depună, împreună cu plângerea, la oricare dintre oficiile Autorităţii.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu