joi, 6 noiembrie 2008
Clientii jefuiti in hipermarketuri
Consumatorii sunt păcăliţi la preţ, cantitate şi promoţii în aproape toate lanţurile de magazine şi hipermarketuri din ţară, au constatat inspectorii de la Protecţia Consumatorilor. Ei avertizează că isteria cumpărăturilor de Sărbători poate afecta bugetul mai mult decât a fost planificat. Cele mai căutate produse sunt în pachetele promoţionale, care se dovedesc, însă, avantajoase doar pentru vânzător, nu şi pentru cumpărător. Deja au fost descoperite pe piaţă dulciuri, lactate şi sucuri prezentate sub forma „4 la preţ de 3”, însă la un calcul simplu s-a dovedit că sunt mai ieftine la bucată decât la pachet!
Un control-fulger de trei zile al inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor a arătat că diferenţa dintre preţul afişat la raft şi preţul scanat a ajuns una dintre cele mai folosite metode de înşelare a consumatorilor. Zeci de produse din carne, lactate, cereale, băuturi alcoolice, răcoritoare sau spirtoase din peste 350 de centre comerciale se scumpeau de la raft până la casa de marcat şi cu 25%.
Pentru produsele cu costuri moderate creşterea e mai mare, iar pentru cele mai scumpe creşterea este mai mică, în ambele cazuri fără a fi sesizată de clientul care are coşul plin. Hipermarketurile folosesc tot mai des această metodă înşelătoare, deşi există un Cod de bune practici în domeniul scanării, la iniţierea căruia au şi contribuit.
ANPC bănuieşte o înţelegere între retaileri şi producători
Inspectorii au descoperit că diferenţe între raft şi casă există şi la cantitatea de produs, uneori chiar de 270 grame. „Amenzile nu sunt suficiente pentru ca operatorii să intre în legalitate, astfel încât toţi şefii celor 12 inspectorate teritoriale vor dispune decizii de încetare a acestor practici. Cei care nu le respectă, indiferent cum se numesc, vor primi amendă dublă - 60.000 lei şi suspendarea activităţii până la intrarea în legalitate, chiar dacă vor exista contestaţii.
Toate aceste situaţii, care sunt din ce în ce mai dese, mă fac să cred că există o înţelegere între marii retaileri şi producători, iar câştigul se împarte pe tot lanţul de distribuţie”, a declarat Gheorghe Ciubotaru, vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Alte abateri constatate de inspectori au fost depăşirea datei limită de consum cu până la 160 zile, depozitarea necorespunzătoare, folosirea unor ingrediente nepermise sau etichetarea incorectă, totalul amenzilor aplicate depăşind 1,5 milioane RON. Lanţurile comerciale amendate sunt Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Metro, Penny Market, Real şi Selgros.
Etichete:
clienţi,
hipermarketuri,
jefuiţi
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu