joi, 6 noiembrie 2008

Cei 10 parlamentari care au case in Bucuresti si primesc bani de la stat


În primăvară, erau 35. Au mai rămas 10. Zece parlamentari care primesc în mod nejustificat indemnizaţie de cazare în Bucureşti, deşi deţin una sau mai multe proprietăţi în Capitală. Institutul pentru Politici Publice a realizat un studiu pentru perioada noiembrie 2006 – mai 2008, în care a analizat în detaliu situaţia, comparând cheltuielile parlamentarilor cu declaraţiile lor de avere. Toţi cei zece deputaţi au, aparent, câte o motivaţie. Unul are probleme în familie, altul şi-a dat casa fiicei, care e studentă, altuia i-a murit o mătuşă etc. Toţi cei zece parlamentari se prevalează de faptul că legea nu le interzice să primească sume pentru cazare. Problema moralităţii nu şi-o pune însă niciunul dintre ei. Iată, mai jos, ce explicaţii au dat pentru banii pe care-i primesc ca să stea la hotel.

* Valeriu Ungureanu, PSD: „N-am judecat pe nimeni decât după ce m-am uitat în oglindă”


Ungureanu recunoaşte senin că deţine două case în Bucureşti, dar spune că şi le-a cumpărat cu greu, pe credit: „Da, am două proprietăţi cumpărate cu necazul şi suferinţa mea, ca familie”. El invocă legea care îi dă dreptul să primească şi indemnizaţie: „E perfect legal. Dacă cineva îmi arată mie în lege unde scrie că n-am dreptul sa primesc banii, eu renunţ la ei”. Aspectul moral al situaţiei nu-l preocupă: „Să mă judece alegătorii mei. Eu în viaţa mea n-am judecat pe nimeni decât după ce m-am uitat în oglindă”.


* Valeriu Zgonea, PSD: „Nu e nici ilegal, nici imoral”
Acesta ne invită şi el să citim legea: "Cei de la Institutul pentru Politici Publice ar trebui să citească legea. Nu e nicio ilegalitate, nicio imoralitate. Am probleme familiale, şi de aceea stau cu chirie".

* Cătălin Micula, PNL: „Până în mai 2007, n-am avut casă”
Deputatul liberal a ţinut să sublinieze că, din februarie 2008, a cerut să i se retragă indemnizaţia: „De fapt, până în mai 2007 n-am avut casă. În mai am cumpărat-o, am încheiat contractul, dar n-a fost gata din cauza constructorilor. Nici acum nu e, însă m-am mutat în ea. În ianuarie am făcut cerere să nu mai primesc banii şi din februarie nu-i mai ridic”.


* Gabriel Zamfir, PNL: „Un parlamentar trebuie să stea pe undeva, să-şi schimbe o cămaşă, să facă un duş”
Zamfir spune că primeşte, în continuare, bani de cazare, pentru că locuinţa pe care a declarat-o este, în realitate, un sediu de firmă, şi deci el nu stă acolo. În plus, deputatul PNL a precizat că este absolut necesar pentru un parlamentar, chiar dacă stă în Bucureşti, să aibă un loc unde să-şi desfăşoare diverse activităţi intime: „Un parlamentar trebuie să stea pe undeva, să-şi schimbe o cămaşă, să facă un duş”.



*Liviu Almăşan, PD-L: „Am declarat o pseudoproprietate”
Deputatul pedelist susţine că a trecut, din spirit de corectitudine, o proprietate care, de fapt, nu este a lui, ci a soţiei sale, care a moştenit-o de la o mătuşă, decedată anul trecut: „Am declarat o pseudoproprietate, pentru că eu nu deţin niciuna. Soţia mea deţine 50% din casa unei foste mătuşi, eu nici nu ştiu unde e”.



*Viorel Constantinescu, PD-L: „Am o garsonieră de 25 de mp, în care locuieşte fiica mea studentă”
Constantinescu a recunoscut că are o casă în Bucureşti, „de fapt, o garsonieră”, în care locuieşte fiica sa, care e studentă. Şi el vrea să arate cât de cinstit a fost în declaraţia de avere: "Nu am vrut să fac cum fac alţii: să îi vând garsoniera fiicei mele, pentru că puteam să fac asta. Nu am vrut să o vând, pentru că îmi era la îndemână: mă făceam că o vând ei”. Ca atare, deputatul invocă legea: „În Regulament se spune foarte clar: dacă ai unde să stai, primeşti bani de cazare”.



* Daniela Popa, PC: „Este o eroare, nu iau niciun ban pentru cazare”
Liderul conservatorilor a declarat că nominalizarea ei în lista IPP este o greşeală: "Este o eroare. Chiar dacă buletinul de identitate nu îl am de Bucureşti, nu iau niciun ban de la Parlament pentru cazare". Popa a mai precizat că nici nu stă permanent în Bucureşti, ea făcând naveta între Capitală şi oraşul în care a copilărit, Târgovişte.


* Dragoş Dumitriu, PC: „E o minciună prin omisiune”
Deputatul conservator a recunoscut că este proprietar a două imobile, dar a adăugat că deţine numai 25% din acestea şi, în plus, sunt închiriate, deci are dreptul să primească şi bani de cazare: „Cei de la IPP mint prin omisiune, pentru că nu spun toate aceste lucruri”.


* Dumitru Becşenescu, independent, a primit 47780 RON în perioada monitorizată de IPP, cu toate că în declaraţia de avere figurează, în cotă parte 100%, un apartament în Bucureşti. Deputatul nu a putut fi contactat. Nici Pavel Todoran, PSD, nu a răspuns ieri la telefon pentru a ne explica situaţia sa. Şi el a primit bani, deşi are declarată o locuinţă în Capitală, dobândită încă din 1997.



Citeşte şi

Institutul pentru Politici Publice: un parlamentar costă statul român 7000 de euro pe lună

Niciun comentariu:

Bancuri Cu Alinuta Bancuri Cu Americani Bancuri Cu Ardeleni Bancuri Despre Armata Bancuri Comuniste Bancuri Cu Avocati Bancuri Cu Celebritati Bancuri Cu Chuck Norris Bancuri Cu Nebuni Bancuri Cu Negri Bancuri Cu Prostii Bancuri Cu Soferi Bancuri Cu Unguri Bancuri Cu Betivi Bancuri Cu Blonde Bancuri Cu Bula Bancuri Cu Canibali Bancuri Cu Chelneri Bancuri Cu Ciobani Culmi Bancuri Cu Doctori Bancuri Cu Elevi Bancuri Despre Internet Bancuri Cu Moldoveni Bancuri Cu Mosnegi Bancuri Cu Politisti Bancuri Cu Popi Bancuri Despre Scoala Bancuri Cu Scotieni Bancuri Cu Sport Bancuri Cu Studenti Bancuri CU Tigani Glume Si Perle Bancuri Cu Academicieni Bancuri Cu Actori Bancuri Cu Adam Bancuri Cu Albanezi Bancuri Cu Arabi Bancuri Cu Ardeleni Bancuri Cu Aviatori Bancuri Cu Avocati Bancuri Cu Balbaiti Bancuri Cu Bancheri Stiri Despre Vedete Stiri Socante Stiri Diverse Stiri Haioase Stiri Sociale Filmulete Haioase Seriale Si Cd Key-uri Promovare Blog Topul Celor Mai Tari Sms-uri Funny SMS Sms-Uri In engleza Sms-uri Amuzante Sms-uri de dragoste Texte Haioase |jocuri online